LinkedInissä kysytään pilke silmäkulmassa mitkä sanat ärsyttävät.
Kommenttini: Hyvä aihe – myös vakavasti otettuna.
Kaikki puhutut ja kirjoitetut sanat ärsyttävät, joiden todellinen tarkoitus ei ole viestin perille meneminen, vaan oman erinomaisuuden ja egon korostaminen.
Albert Einstein: ”Jos et osaa kertoa asiasi siten, että 6 v sen ymmärtää, et ole itsekään sitä ymmärtänyt.”
Kumman muistat paremmin: sadun Punahilkasta vai yrityksen strategian? Mediaprofessori Martin Eppler: ”Strategiat vilisevät muotisanoja, mutta löytyykö niistä todellista toimintaa? Tarvitaan tarina, jotta strategia voidaan ymmärtää ja sisäistää. Muuten se jää yksittäisiksi ja vaikeasti ymmärrettäviksi sanoiksi, jotka eivät vaikuta käytännön toimintaan. ”
Jos henkilöstö ei pysty erottamaan omaa strategiaa muiden strategiosta, ei siihen pysty asiakas eikä kukaan muukaan. Ihmisten pitää nähdä ajatuksenjuoksu strategian takana. Heidän pitää ymmärtää se järkitasolla ja kokea se tunnetasolla.
Kehittymättömät kulttuurit (ihmiset) luulevat, että yksinkertaisuus on kehittymättömyyttä ja monimutkaisuus on kehitystä. Kehittyneet kulttuurit (ihmiset) tietävät, että monimutkaisuus on kehittymättömyyttä ja yksinkertaisuus kehitystä.