Hyvä Kirje -kirja

Hyvä Kirje -kirja Karl-Magnus SpiikElämme tietoyhteiskuntaa, jossa viestintä ja sen laatu on merkittävässä asemassa. Miten saamme sanomamme perille halutulla tavalla. Kirja kertoo esimerkkien avulla kirjeiden käyttämisestä viestinnän välineenä. Samalla se on kirja positiivisesta ajattelusta, itseluottamuksen kasvamisesta, positiivisen palautteen antamisesta ja erityisesti negatiivisen palautteen kannustavasta antamisesta.

Kirjan takakannen teksti:

Postin yrityskirjekilpailun 1997 voittaja, liikkeenjohdon konsultti Karl-Magnus Spiik on koko yrittäjäuransa ajan syventänyt ja vahvistanut asiakassuhteitaan kirjoittamalla mieleenjääviä kirjeitä.

Henkilökohtainen kirje luetaan aina. Persoonallinen, ihmiseltä ihmiselle -kirje on vahva vaikuttaja, olipa sitten kyseessä myyntikirje, vankasti asiapitoinen tiedote, tarjous tai viestintätaidon vaikeinta lajia edustava huomautus.

Sanoilla vietteleminen on iloisesti haasteellinen tehtävä, sillä se ei vaadi suuria rahoja, tunne ja äly riittävät. Pienikin yritys ponnistaa isojen kanssa samalta viivalta.

Kirja on oiva apuneuvo niille, jotka haluavat kehittää ilmaisuaan ja oppia laatimaan tehokkaita viestejä. Liikekirjeen ei tarvitse maistua paperille. Se voi ilahduttaa, sykähdyttää, kannustaa ja rohkaista. Jopa huomautuskirjeellä voi lujittaa asiakassuhdetta, joka parhaimmillaan on myös hyvä yhteistyö- ja ihmissuhde.

Kirje on täsmäohjus

  • Oikein suunniteltu ja oikeaan aikaan lähetetty kirje sai uuden asiakkaan kiinnostumaan. Neuvottelun tuloksena syntyi liikesuhde, joka ensimmäisen vuoden aikana muodosti 8 % konsulttiyrityksen liikevaihdosta. Yhteistyöstä tuli useampivuotinen. Kyseinen kirje löytyy kirjan sivulta 77.
  • Me vaikutamme entistä enemmän ympäristöömme kirjeiden, sähköpostien ja erilaisten viestimien kautta. Tekniikka on kuitenkin vain apuväline. Kirjoittamisen taito ratkaisee viestinnän onnistumisen. Johtaminen, yhteistyö ja tiimitoiminta on vaikuttamista. Myyminen ja palveleminen on vaikuttamista. Vaikuttamistaidon alueella kaikki ovat ikuisia opiskelijoita, koska tilanteet ovat niin erilaisia. Kuusivuotias lapsi saattaa olla ilmiömäinen vaikuttaja ja viisikymppinen paljon opiskellut toimihenkilö lähes nolla. Kirjeiden kohdalla ei ole oikeita ja vääriä vastauksia. On seuraamuksia ja tuloksia.
  • Miksi moni hyvä idea tai asia ei mene perille? Miksi kaunis esite ei aina tuo lisää asiakkaita? Koska idean esittämisessä tai esitteen laatimisessa ei ole löydetty oikeita vaikuttamisen keinoja. Liian monet asiat tehdään kuten ennenkin ja siksi liiketoiminta ei kehity ja kasva kuten halutaan. Vaikuttamisen kohteena on aina ihminen. Siksi johtaminen ja markkinointi edellyttävät ihmismielen syvempää ymmärrystä. Vaikuttamisen alue on laaja. Vaikka yrityksen tuote tai palvelu on huippuluokkaa, se ei vielä takaa onnistumisia markkinoilla.

Tilaa kirja

Katso myös

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *