Auttaako visualisointi myyntiä?

Visualisointi auttaa ehdottomasti myynnissä – ja kaikessa muussakin. Aivot  toimivat mielikuvilla. Mitä kirkkaampi kuva on, sitä suurempi henkinen voima eli tahto syntyy sen taakse. Kun mielikuviin lisätään vielä vahva tunnelataus (innostus, intohimo…) menee ihminen jopa ”läpi harmaan kiven”.

Kysymys on mentaalivalmennuksesta. ”Ennemmin tai myöhemmin olemme siellä missä ajatuksemmekin ovat.” Niin kauan kuin korkeushyppääjällä on mielessään rimakauhu, on hänen alitajuinen tavoitteensa epäonnistuminen. Ja näin tapahtuu. Mutta jos ajatus  muuttuu esim. ponnahdushetkellä, hän voi ylittää riman – kunhan fyysiset kyvyt riittävät. Näistä henkisistä kyvyistä on aina kysymys, kun ihminen ns. ylittää itsensä.

Mieli ei ole vain aivoissa, se on koko kehossa – sen jokaisessa solussa. Tämä on helppo todistaa, kun muistelee omia innostumisen ja rakastumisen hetkiään. Tunne kihelmöi koko kehossa.

Edellä oleva liittyy omien voimavarojen valjastamiseen suoritusta varten. Myyntitilanteessa kirkas mielikuva ja vahva positiivinen tunnelataus vaikuttavat myös asiakkaaseen. Huippumyyjät hallitsevat nämä keinot. Toisilla vaikuttamisen taito tuntuu olevan jopa syntymälahja. Mutta kehityshaluiset ja määrätietoiset ihmiset tietävät, että monia kykyjä voi myös oppia.

Jokaisella lienee omakohtaisia esimerkkejä, miten taitava myyjä ohjasi päätöksentekoamme – luonnollisesti faktoilla, mutta monissa tilanteissa enemmän persoonallaan, innostuksellaan ja mielikuvillaan.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *